Bethesda toont artwork Dishonored 2
Bethesda heeft artwork vrijgegeven van enkele personages die we in Dishonored 2 zeker gaan tegenkomen. We zetten ze hieronder op een rijtje met het commentaar van de artiesten van Arkane Studio.
Delilah, een geschifte heks uitgerust met krachtige zwarte magie, heeft de troon van Empress Emily Kaldwin ingenomen en voor een onzekere toekomst gezorgd. Treed in de voetsporen van Emily Kaldwin of Corvo Attano en reis verder dan de legendarische straten van Dunwall tot Karnaca; een eens florerende kuststad die de sleutel bevat om Emily terug op de troon te krijgen. Gewapend met het teken van de Outsider en nieuwe bovennatuurlijke krachten is het aan jou om je vijanden achterna te jagen en de toekomst van het koninkrijk veilig te stellen.
Dishonored 2 komt 11 november uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc.
Throne
De tekenafdeling is natuurlijk helemaal in de wolken als ze starten met alle illustraties. Het echte succes van een illustratie is er als de content en de realizatie in harmonie zijn. In onderstaande tekening zien we macht, magie, moordenaar en mysterie.
Corvo Attano
15 jaar scheiden de twee games, en de wens was om Corvo een ouder uiterlijk te geven om via hem te laten zien dat de tijd is verstreken. Maar zijn iconische blik van de eerste game moest wel blijven. De belangrijkste focus lag op het afstemmen van een nieuw kostuum dat zijn positie in de maatschappij laat zien, maar dat ook past bij de moordenaar die hij wordt als het spel begint. Zijn jas is gesneden en gecorrigeerd voor een grotere mobiliteit terwijl hij zijn vaardigheden gebruikt. Zijn masker kreeg ook speciale aandacht: ze hebben het materiaal veranderd in genaaid metaal, terwijl het aan de grootte van zijn gezicht is aangepast.
Delilah
Op de schappen van de studio, in het kantoor van de artiesten, staan naast de boeken van meesterschilders ook enkele balden van Vogue, en officiele magazines van modeshows van voorgaande jaren. Daar hebben ze de inspiratie opgedaan van het kostuum van Delilah, dat versierd is met echte bloemen en wat fantasie.
The Duke
Luca Abele kostuum weerspiegelt zijn karakter: het is gezaghebbend, maar er is ook een laag van het groteske. En het is moeilijk te verbergen dat ze wat inspiratie hebben opgedaan bij Marlon Brando als je kijkt naar zijn portret.
Emily Kaldwin
Het team was ongelooflijk enthousiast toen intern aangekondigd werd dat Emily de belangrijkste speler in dit nieuwe verhaal zou zijn. De tekenaars zijn flink bezig geweest in het ontwerp van haar blik. Een deel van de inspiratie komt van modeshows en de manier waarop kleermakers werken. Dat leidde tot dit handgemaakte kostuum dat de status, elegantie en dodelijkheid van Emily weerspiegelt.
Duke Ceremony
Na maanden overleg, veel referenties, en het vast stellen van belangrijke kenmerken van de game hebben ze de allereerste afbeelding van Dishonored 2 gemaakt. Het laat een ceremonie voor de hertog zien. Het onthult details van het tijdperk en de omgeving door de situaties waarin de verschillende mensen getoond worden in onderstaande afbeelding.
Kirin Jindosh
Briljant en verdraaid. Dat is wat ze hebben geprobeerd om visueel weer te geven, door de scherpe en analytische blik van Jindosh. Ze willen dat de speler het gevoel krijgt alsof ze worden beoordeeld en te licht worden bevonden.
The Outsider
Nieuwe personages in Dishonored 2 hebben natuurlijk veel aandacht gekregen, maar ook terugkerende figuren zoals de Outsider hebben een update gekregen. Hier zie je dat zijn silhouet nu meer in balans is, en dat sommige details opnieuw zijn ontworpen.
Sokolov
Uitvinder, alchemist, mysticus, beeldenstormer en schilder. De artiesten begonnen met het ontwerp van het personage, en dan is het aan de modelbouwer, animator, scripter en audio engineer om hem tot leven te brengen.
Guards
Deze twee bewakers weerspiegelen al het onderzoek door bijvoorbeeld het verzamelen van tekeningen samengesteld zijn tijdens de productie. Bijvoorbeeld, de bewaker aan de rechterkant heeft veel weg van het werk van Agustin Casasola die de gebeurtenissen van de Mexicaanse Revolutie vastgelegd heeft.
Civilian Portraits
In de stad Karnaca wonen veel verschillende etnische groepen met kenmerkende gezichten. Kleren zijn gesneden en op maat gemaakt, terwijl de handen, armen, benen en gezichten ruw zijn en verhalen hebben te vertellen. Kleding is een medium om de positie van een personage in de samenleving te laten zien, maar wat is fundamenteel is, is de persoon in het kostuum. Alle inwoners van de stad hebben een achtergrondverhaal en passen binnen hun omgeving.
Clay Sculpting
Door te beeldhouwen met klei werken de artiesten aan het uiterlijk en de anatomie van een model na het getekende 2D-concept en voor de 3D-modellering met de computer. Dit bespaart tijd voor de 3D-artiesten en helpt bij het maken van het uiterlijk van de personages