Ajax sluit megadeal voor zo'n vijftig miljoen euro met Adidas

De kassa rinkelt bij Ajax. Het toch al lucratieve sponsorcontract met Adidas is opengebroken en met maar liefst zes jaar verlengd.

Het huidige contract zou in 2019 aflopen en beide partijen waren al enige tijd in gesprek over een verlenging. Nu ligt er een akkoord, meldt Ajax vrijdagochtend via de officiële kanalen. Bedragen noemt de club niet, maar De Telegraaf pakt uit met het bericht dat de zes extra contractjaren een waarde hebben van een kleine vijftig miljoen euro.

Namens Ajax reageert algemeen directeur Edwin van der Sar via de clubkanalen verguld op het nieuws. "Adidas levert als mede-hoofdsponsor een substantiële bijdrage en is tevens verantwoordelijk voor het schitterende tenue waar wij in spelen. Bij Ajax hechten wij waarde aan langdurige samenwerkingsverbanden, dit is daar een uitstekend voorbeeld van. Daarnaast genieten zij wereldwijd zeer veel bekendheid en aanzien. Wij kijken dan ook uit naar de verdere invulling van dit prachtige partnership.”

Claus-Peter Mayer vult namens Adidas aan overtuigd te zijn om de komende jaren meer successen te gaan beleven met de Amsterdammers. "We zijn er trots op om de lange en succesvolle relatie met Ajax voort te zetten", aldus de vice-president sportsmarketing. Het merk is al sinds het seizoen 2000-2001 verbonden aan Ajax en sinds 2009 is het één van de officiële hoofdsponsors in de Johan Cruijff ArenA.

Deze zomer heeft Ajax al meer financiële impulsen gehad met de verkopen van Justin Kluivert (AS Roma) en Danilho Doekhi (Vitesse). Daartegenover staat de inkomende transfers van Zakaria Labyad (FC Utrecht), Perr Schuurs (Fortuna Sittard), Hassane Bandé (KV Mechelen) en Dusan Tadic (Southampton).