Chance the Rapper vindt Heineken-spot racisme

Chance the Rapper vindt een reclamespot van Heineken in de Verenigde Staten racistisch. Chance, de artiestennaam van Chancelor Bennett, valt over de campagneleus 'sometimes, lighter is better' waarmee de bierbrouwer Heineken Light promoot.

De commercial voor Heineken Light toont een barman die een aarzelende vrouw aan het einde van de bar spot met een verrekijker. Het light-biertje dat hij serveert glijdt eerst langs een zwarte vrouw en een zwarte muzikant voordat het flesje belandt bij de vrouw die de barman in het vizier had. Als de vrouw het biertje tot zich neemt volgt de leus 'Soms is light beter'. Heineken Light is een brouwsel voor de Amerikaanse markt en bevat minder calorieën en minder alcohol.

Chance the Rapper vermoedt dat sommige bedrijven opzettelijk racistische commercials op de markt brengen zodat ze meer aandacht krijgen. Op Twitter geeft hij aan dat hij daarom heeft getwijfeld om aandacht aan het spotje te schenken. "Maar het moet me van het hart. Deze commercial van Heineken is vreselijk racistisch." De artiest roept niet op tot een boycot van het biertje. "Ik merk gewoon hoe vaak het gebeurt en ik vermoed dat ze hiermee consumenten en twitteraars willen ophitsen. Ik wilde er niet over twitteren, maar dit is zó slecht dat ik niet anders kan."



Chance the Rapper vindt Heineken-spot racisme
Chance the Rapper vindt Heineken-spot racisme (Foto: BuzzE)