Bèta Friday the 13th wordt verkocht als eindproduct op Xbox One

Enkele dagen geleden, op 26 mei, is Friday the 13th: The Game officieel uitgekomen. De met Kickstarter gefinanciërde game had op PC al een langdurige bèta gekregen, maar sinds afgelopen vrijdag is de game voor het eerst speelbaar op consoles.

Spelers van de Xbox One-versie waren echter al snel klaar met de game. Matchmaking, waar de game toch wel erg op leunt, deed het vaker niet dan wel, en als je een keer wel in een online game terecht komt, zitten er zoveel bugs in de gameplay dat de hele game min of meer onspeelbaar is. Ook de PlayStation 4- en PC-versie worden geplaagd met bugs, dus de klachten van Xbox One-spelers werden initieel als 'normaal' bevonden.

Totdat een speler opmerkte dat de Xbox One-versie duidelijk anders is dan de versie van de andere platformen. De menu's zien er duidelijk anders uit, bovendien missen Xbox One-spelers veel opties en zijn de graphics en servers inferieur. Wat blijkt? De Xbox One-versie is slechts de versie waar PC-spelers al sinds december afgelopen jaar mee aan de slag konden. De bèta build dus. Desondanks wordt dit niet gecommuniceerd naar de consument in de beschrijving van de game, bovendien kost deze bèta build 'gewoon' €40, net zoals de andere versies.

Mocht je dus geïnteresseerd zijn in deze asymmetrische multiplayer horror-game, vermijd voorlopig de Xbox One-versie. Of de hele game.