Ancel legt vertragingen van Beyond Good & Evil 2 uit

Na jaren wachten, waarbij het geloof in een opvolger van cult-klassieker Beyond Good & Evil tanender is dan de morele waardes van de gemiddelde treitervlogger uit Zaandam, is hier nu eindelijk een woord van geestelijk vader Michel Ancel. Waar blijft die game Michel?

Na jaren wachten (inmiddels is het wiel uitgevonden, de wetten van zwaartekracht vastgelegd en is Amerika ontdekt) kregen we eerder deze maand te horen dat Beyond Good & Evil er daadwerkelijk aankomt! Nu legt Ancel (director van de originele game, tevens geestelijk vader van Rayman) ons ook uit waarom het nou zo lang heeft geduurd: de versie uit 2008(!) was speelbaar in verscheidene prototypes, maar had een aantal technische problemen die het team zelf niet kon oplossen.

Beyond Good and Evil - karaktermodel

"We wilde ontdekkingsreizen in de ruimte, ruimtevaart, ruimte-steden. Dit had ook in Beyond Good & Evil 1 moeten zitten", aldus Ancel.  Ze hadden twee keuzes: of iets nieuws maken en wachten tot de technologie de game kon 'inhalen' ofwel de game terug schroeven en niet de game van hun dromen maken (dat nieuwe bleek Rayman Origins te zijn, waarvoor dank inferieure technologie).

Ancel vertelt verder dat de studio nog veeeeel te doen heeft, maar dat de technologie nu in staat is om de visie voor de game te ondersteunen.