World of Warcraft-speeltijd binnenkort te kopen met in-game geld

Mensen die World of Warcraft hebben gespeeld, weten dat Blizzard maandelijkse abonnementskosten in rekening brengt voor het spelen van hun MMO. Een doorn in het oog van spelers, aangezien niet iedereen dit kan of wil betalen. Binnenkort komt Blizzard daarom met een nieuw systeem waarbij je niet je echte, maar virtuele portemonnee moet trekken: WoW-tokens.

Om het systeem te gebruiken zijn twee spelers nodig. Een speler moet een WoW-token kopen in de Battle.net shop, wat wordt betaald met echt geld. Deze kunnen vervolgens worden doorverkocht in de auction house van World of Warcraft waar spelers een WoW-token kunnen kopen voor in-game gold. Wanneer het token gekocht is, verschijnt het in de inventaris van de speler en kan het geactiveerd worden voor 30 dagen speeltijd. De originele koper van de WoW-tokens krijgt dus snel in-game gold, terwijl de koper via de auction house dus extra speeltijd krijgt.

Blizzard benadrukt dat de prijs voor een WoW-token niet zelf door spelers ingesteld kan worden, om zo de virtuele economie niet te beschadigen. Blizzard heeft nog geen informatie gegeven wanneer de tokens in het spel verschijnen, behalve dat ze ‘met een volgende patch komen.’

Wow-Tokens
World of Warcraft-speeltijd binnenkort te kopen met in-game geld